Επιτυχείς βολές επιτρέπουν την επανέναρξη παραγωγής του Aster 30

1 Ιουλίου 2010

Οι 4 πρόσφατες επιτυχημένες βολές Aster 30 ακολούθησαν τις δύο αποτυχημένες του 2009, εξαιτίας των οποίων διακόπηκε η παραγωγή (MBDA)

Ο ευρωπαϊκός Οργανισμός Πολυεθνικής Συνεργασίας Εξοπλισμών (OCCAR), το υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας και η MBDA ανακοίνωσαν με διαφορετικά δελτία Τύπου στις 28 Ιουνίου 2010 την επιτυχημένη ολοκλήρωση τεσσάρων δοκιμών βολής βλημάτων Aster 30 σε διάστημα ενός μηνός, για την επικύρωση των κατασκευαστικών μετατροπών μετά από δύο αποτυχημένες εκτοξεύσεις του 2009, οι οποίες οδήγησαν σε διακοπή της παραγωγής. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Κύριου Συστήματος Αντιαεροπορικών Βλημάτων (PAAMS) στο οποίο συνεργάζονται η Βρετανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Η ανακοίνωση του γαλλικού υπουργείου Άμυνας αναφέρει πως στις 17 Ιουνίου, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) εκτέλεσε δοκιμή ομοβροντίας (salvo) δύο βλημάτων Aster 30 από τη φορτηγίδα LONGBOW του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού (RN), η οποία διαθέτει εξοπλισμό αντιπροσωπευτικό των αντιτορπιλικών Τύπου 45 κλάσης DARING. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο πεδίο βολής Ιλ ντυ Λεβάν της Μεσογείου, εκ μέρους του βρετανικού υπουργείου Άμυνας. Προηγήθηκαν βολές μεμονωμένων βλημάτων από δύο φρεγάτες τύπου HORIZON, την ιταλική ANDREA DORIA (D553) στις 25 Μαΐου 2010 και τη γαλλική FORBIN (D620) την 1η Ιουνίου. Η επιτυχία των βολών επικυρώνει τις μετατροπές τις οποίες σχεδίασε και εφάρμοσε η MBDA σε ορισμένα ελαττωματικά εξαρτήματα των βλημάτων. Το υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας καταλήγει πως οι δοκιμές επιβεβαιώνουν την ικανότητα των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου HORIZON –η δεύτερη είναι η CHEVALIER PAUL (D621)– να χρησιμοποιούν το κύριο οπλικό τους σύστημα, οπότε αναμένεται σύντομα να αναλάβουν την κύρια αποστολή τους, της ναυτικής αεράμυνας.

Η ανακοίνωση της MBDA εντοπίζει το πρόβλημα στις μακρόστενες πτέρυγες (strakes) των βλημάτων, το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο σύνθετης και εντατικής διερεύνησης μετά την αποτυχία των δύο βολών του 2009. Επισημαίνει επίσης πως η επιτυχία των πρόσφατων δοκιμών υποστηρίζει την επίτευξη αργότερα το 2010 της πλήρους επιχειρησιακής ικανότητας του PAAMS(E) των γαλλικών και ιταλικών φρεγατών, καθώς και του συστήματος Sea Viper του RN.

Τέλος η ανακοίνωση του OCCAR –ο οποίος διαχειρίζεται το πρόγραμμα εκ μέρους των τριών κυβερνήσεων– αποκαλύπτει την αναστολή της παραγωγής του Aster 30 μετά τις αποτυχίες του 2009, στο πλαίσιο των δοκιμών πιστοποίησης του βλήματος.