ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΑΗ-64Α Apache στην «ΕΑ&Τ» Νοεμβρίου

5 Νοεμβρίου 2010

Οι προτάσεις αναβάθμισης των AH-64A περιλαμβάνουν την προμήθεια βλημάτων AGM-114L Longbow Hellfire, τα οποία διακρίνονται από το μεγαλύτερο μήκος τους σε σύγκριση με τα Hellfire II ημι-ενεργής καθοδήγησης λέιζερ. («ΕΑ&Τ»/ Θ.Η. Γραμματικός)

Στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί στις 8 του μηνός, περιγράφεται λεπτομερώς και σε αποκλειστικότητα η εξέλιξη, η αναγκαιότητα και η τελική εισήγηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A Apache της Αεροπορίας Στρατού. Κατά την αρχική διερεύνηση Τιμής & Διαθεσιμότητας (Price & Availability: P&A) για την πλήρη αναβάθμιση 20 ελικοπτέρων σε AH-64D Block II, το ενδεικτικό κόστος ανερχόταν σε $830 εκατ. Το κόστος αυτό θεωρήθηκε υπερβολικό και το 2009 ζητήθηκε προσφορά για 4 εναλλακτικές επιλογές, αρχίζοντας από την απλή αναβάθμιση των 19 πλέον AH-64A –μετά την απώλεια ενός το Νοέμβριο του 2008– σε AH-64D Block II, το κόστος της οποίας έφθανε τα $900 εκατ. Στο αντίθετο άκρο, η αναβάθμιση των πρόσφατα παραδοθέντων ΑΗ-64DHA Block II σε Block III και η προμήθεια νέων Block III για την αντικατάσταση των AH-64A θα έφθανε σε κόστος $1,8 δισ. Σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνονταν συσκευές και υπηρεσίες υποστήριξης, βλήματα AGM-114M και AGM-114N Hellfire II ημι-ενεργής καθοδήγησης λέιζερ με πολεμικές κεφαλές εκτόνωσης-θραυσμάτων και θερμοβαρική αντίστοιχα, καθώς και AGM-114L Longbow Hellfire αυτόνομης κατεύθυνσης από ερευνητή χιλιοστομετρικού ραντάρ.

Η τελική εισήγηση του ΓΕΣ προβλέπει την πλήρη αναβάθμιση 13 AH-64A σε ΑΗ-64D Block II –για την αναπλήρωση του AH-64DHA που καταστράφηκε στο δυστύχημα στις 30 Ιουλίου 2010– καθώς και την υποβολή των υπόλοιπων 6 σε δομικό εκσυγχρονισμό, με δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού Block II.

Η καταληκτική ημερομηνία επισημοποίησης του προγράμματος είναι η 31η Δεκεμβρίου 2010, καθώς στο εξής θα είναι διαθέσιμη μόνον η αναβάθμιση Block III, στην οποία θα πρέπει να υποβληθούν και τα 11 AH-64DHA για λόγους οποιοτυπίας, με υπέρογκο κόστος για περιορισμένη επιχειρησιακή απόδοση. Το 2013 λήγει η συμβατική υποχρέωση υποστήριξης των ΑΗ-64Α, τα οποία κατόπιν θα απειλούνται με απαξίωση.

Λεπτομέρειες για την πρόταση αναβάθμισης των AH-64A, στο τεύχος Νοεμβρίου της «ΕΑ&Τ».