Παρελήφθησαν τα 5 οχήματα MRAP τύπου MaxxPro από το ΤΕΣΑΦ

10 Φεβρουαρίου 2011

Τα οχήματα MRAP τύπου MaxxPro θα παρέχουν ασφαλή μετακίνηση στο προσωπικό του ΤΕΣΑΦ. (Γραφείο Τύπου ΓΕΣ)

Το Τάγμα Ειδικής Σύνθεσης Αφγανιστάν (ΤΕΣΑΦ) του Ελληνικού Στρατού παρέλαβε τα 5 οχήματα Ανθεκτικά σε Νάρκες, Προστατευμένα από Ενέδρες (Mine Resistant, Ambush Protected: MRAP) τύπου MaxxPro, τα οποία παραχωρήθηκαν δωρεάν από τα αποθέματα των ΗΠΑ. Η παραχώρηση των οχημάτων ανακοινώθηκε από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Φραγκούλη Φράγκο ενώ επισκεπτόταν το Αφγανιστάν, μεταξύ 2 και 4 Ιανουαρίου 2011. Τα MaxxPro θα χρησιμοποιούνται για να διεξάγονται με ασφάλεια όλες οι κινήσεις του προσωπικού. Τα πληρώματα που θα χειρίζονται τα οχήματα MRAP, εκπαιδεύθηκαν από προσωπικό της ISAF.

Το MaxxPro 4x4 της International Military & Government (IMG) των ΗΠΑ προέκυψε από την εγκατάσταση ενός θωρακισμένου διαμερίσματος προσωπικού με δάπεδο διατομής “V” –για να διοχετεύεται σε ασφαλή κατεύθυνση η έκρηξη ναρκών και Αυτοσχέδιων Εκρηκτικών Μηχανισμών (IED)– σε σασί κοινού φορτηγού της εταιρείας, για να διευκολύνεται η μαζική παραγωγή του. Το όχημα μεταφέρει 4 επιβάτες επιπλέον του οδηγού και συνοδηγού. Η θωράκιση Επιπέδου 4 προσφέρει προστασία από πυρά φορητών όπλων, ενώ υπάρχει εγκατάσταση Ραδιολογικής, Βιολογικής, Χημικής (ΡΒΧ) προστασίας. Στο διαμέρισμα προσωπικού του MaxxPro χρησιμοποιούνται λιγότερες συγκολλήσεις σε σύγκριση με άλλα οχήματα MRAP, με τα τμήματα της θωράκισης να είναι βιδωμένα μεταξύ τους για διευκόλυνση της παραγωγής. Η αντοχή σε εκρήξεις διασφαλίζεται με πακέτο πρόσθετης θωράκισης της ισραηλινής Plasan Sasa ή εναλλακτικών κατασκευαστών. Ο πύργος του οχήματος δέχεται πολυβόλο των 0,50in (12,7mm) ή MAG των 7,62mm και βομβιδοβόλο GMG 40mm. Το όχημα βάρους 12,6 τόνων κενό και 16,5 μάχης κινείται από πετρελαιοκινητήρα International 16 Turbo Diesel των 330 ίππων συζευγμένο με αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων τύπου Allison 3000. Η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 120km/h. Το μήκος του MaxxPro είναι 6,2 m, το πλάτος του 2,5 m, και το ύψος 3,04 m, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται σε 1,65 τόνους. Η έκδοση MaxxPro XL χρησιμοποιεί τα ίδια υποσυστήματα έχει όμως μεγαλύτερο μήκος (7,15m), μεγαλύτερο μετατρόχιο, μέγιστο βάρος μάχης 18,5 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 5 τόνους.

Πλήρης περιγραφή του MaxxPro και της αντίληψης χρήσης των οχημάτων MRAP θα δημοσιευθεί στο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία».