«ΕΑ&Τ» Μαρτίου: Αποκαλυπτική συνέντευξη Γάλλου πτέραρχου για Rafale, HAE και Mirage 2000-9

2 Μαρτίου 2011

Η εμβέλεια του ραντάρ AESA RBE2 για το Rafale πρέπει να επεκταθεί κατά 10%, για να μην υστερεί εκείνης του APG-80 των F-16E/F (Block 60). (Thales)

Στο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί την Παρασκευή 4 του μηνός, παρουσιάζονται πληροφορίες από αποκαλυπτική συνέντευξη του Πτεράρχου Αλαίν Σιλβύ της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας (AdlA) για τις απαιτήσεις των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σχετικά με τους κινητήρες M88, την έκδοση Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) του ραντάρ RBE2 και το σύστημα αυτοπροστασίας SPECTRA, προκειμένου να προμηθευθούν το μαχητικό Rafale. Σε ειδική έκδοση του γαλλικού περιοδικού DSI τον Αύγουστο του 2010, ο Υπαρχηγός Σχεδιασμού και Προγραμμάτων του Γενικού Επιτελείου της AdlA εξηγεί μεταξύ άλλων πως:

  • Όταν παραδοθούν Rafale στην AdlA το 2013 με ραντάρ AESA RBE2, το τελευταίο θα υστερεί σε εμβέλεια του APG-80, επίσης τεχνολογίας AESA των F-16E/F (Block 60), τα οποία άρχισαν να φθάνουν στα ΗΑΕ στις 3 Μαΐου 2005.
  • Η επέκταση της εμβέλειας του AESA RBE2 κατά μόλις 10% και η άνοδος της ώσης στους 9t για τους κινητήρες Μ88-Χ, ισοδυναμούν με την ανάπτυξη μιας νέας και πολύ διαφορετικής έκδοσης του Rafale, με αποτέλεσμα την απώλεια της ομοιοτυπίας με εκείνη της AdlA.
  • Ο βασικός κινητήρας Μ88 δεν υπερέβη ακόμη το όριο ωριμότητας των 150.000 ωρών πτήσης, επομένως το δικινητήριο Rafale δεν υπερέβη τις 75.000 ώρες.

Ο Γάλλος πτέραρχος αποκαλύπτει επίσης πως η AdlA δεν ενδιαφέρεται για τα Mirage 2000-9 των ΗΑΕ, εξαιτίας του υψηλότατου κόστους προσαρμογής τους στις απαιτήσεις συμβατότητας και διαλειτουργικότητας του ΝΑΤΟ.

Παρουσιάζονται τέλος οι πλέον πρόσφατες εξελίξεις για το πρόγραμμα μαχητικών της Βραζιλίας, στο τεύχος Μαρτίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί την Παρασκευή 4 του μηνός.