Εξαγωγική σύμβαση $559 εκατ. για το τεθωρακισμένο PARS 8x8 της τουρκικής FNSS

7 Ιουνίου 2011

Το τροχοφόρο 8x8 PARS της FNSS στην πρόσφατη έκθεση IDEF 2011 στην Τουρκία. (©«ΕΑ&Τ»)

Η BAE Systems, Inc. –ο κλάδος της βρετανικής BAE Systems plc στις ΗΠΑ– ανακοίνωσε στις 3 Ιουνίου πως η τουρκική FNSS –εταιρεία κοινού επιχειρηματικού κινδύνου με τον τουρκικό όμιλο Nurol– έλαβε και υπέγραψε Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής (LOA) ύψους $559 εκατ. από την DEFTECH της Μαλαισίας για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, κατασκευή και Ολοκληρωμένη Εφοδιαστική Υποστήριξη (ILS) 257 τροχοφόρων 8x8 τεθωρακισμένων οχημάτων AV-8. Η DEFTECH θα κατασκευάσει τα οχήματα στη Μαλαισία, με βάση το πολλαπλού ρόλου PARS 8x8 σχεδίασης FNSS. Το όχημα θα υποβληθεί σε επανασχεδίαση από μηχανικούς των FNSS και DEFTECH, για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Στρατού της Μαλαισίας, ενώ θα κατασκευασθεί σε 12 εκδόσεις. Η FNSS θα παρέχει τεχνική βοήθεια και μεταφορά τεχνολογίας για να μπορέσει η DEFTECH να κατασκευάσει τα οχήματα. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη, καθώς παρέδωσαν 211 Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης (ACV) ADNAN και 8 αυτοκινούμενους όλμους ACV των 120mm στον Στρατό της Μαλαισίας, ενώ στο πλαίσιο διαφορετικής σύμβασης ολοκληρώνουν την παράδοση ακόμη 48 ADNAN.

Υπενθυμίζεται πως στις 20 Απριλίου 2010 και στο πλαίσιο της έκθεσης Αμυντικών Υπηρεσιών Ασίας (DSA) το Υπουργείο Άμυνας της Μαλαισίας υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης (LoI) με την DEFTECH για το πρόγραμμα AV-8. Αναφέρθηκε τότε πως η μαλαισιανή εταιρεία συνεργάζεται επίσης με την Denel της Νότιας Αφρικής για την κατασκευή ενός πύργου διμελούς πληρώματος για το όχημα, ενώ η Sapura Thales θα αναλάβει την ευθύνη ολοκλήρωσης συστημάτων. Το PARS είναι σχεδιασμένο από την General Purpose Vehicles του Νιου Χέιβεν στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ. Πρόκειται για τμηματική σχεδίαση με δυνατότητα εγκατάστασης πύργου μονομελούς ή διμελούς πληρώματος, ή τηλεχειριζόμενου σταθμού φορτίου και ειδικού εξοπλισμού αποστολής. Η έκδοση Τεθωρακισμένου Μεταφοράς Προσωπικού (APC) επιχειρεί με διμελές πλήρωμα και 12 αποβιβαζόμενους οπλίτες ή 8t φορτίου. Το σύστημα ενεργής υδροπνευματικής ανάρτησης με ηλεκτρικά ελεγχόμενο μεταβλητό ύψος, επιτρέπει την προσαρμογή της εδαφικής ανοχής σε συνδυασμό με κεντρικό σύστημα πίεσης ελαστικών τροχών. Ο πετρελαιοκινητήρας της Deutz αποδίδει 530hp, ενώ ο κατασκευαστής υπόσχεται αυτονομία 1.500km.