Εξαγωγική σύμβαση $63,2 εκατ. για τουρκικά τεθωρακισμένα ARMA 6x6

8 Ιουνίου 2011

Το τεθωρακισμένο όχημα ARMA 6x6 σε έκδοση με βραχίονα ελέγχου ύποπτων αντικειμένων, στην πρόσφατη έκθεση IDEF 2011. (©«ΕΑ&Τ»)

Η Otokar, η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία κατασκευής τακτικών οχημάτων στην Τουρκία –θυγατρική του ομίλου Κοτς– ανακοίνωσε στις 6 Ιουνίου πως ανέλαβε εξαγωγική σύμβαση ύψους $63,2 εκατ. για τροχοφόρα 6x6 τεθωρακισμένα οχήματα ARMA. Οι παραδόσεις θα αρχίσουν το 2012 και θα περιλάβουν ανταλλακτικά και εκπαίδευση. Η δεύτερη αυτή εξαγωγική σύμβαση εξασφαλίζεται μόλις 12 μήνες από την επίσημη παρουσίαση του οχήματος. Υπενθυμίζεται πως η Otokar ανακοίνωσε στις 14 Δεκεμβρίου 2010 την υπογραφή εξαγωγικής σύμβασης ύψους μεγαλύτερου των $10,6 εκατ. για οχήματα ARMA 6x6. Οι παραδόσεις της σύμβασης εκείνης επρόκειτο να ολοκληρωθούν εντός 15 μηνών.

Η ανάπτυξη του ARMA άρχισε το 2007 με χρηματοδότηση της εταιρείας, για την εσωτερική αγορά και για εξαγωγές. Οι μελέτες ανάπτυξης από τη σχεδίαση αντίληψης μέχρι την ολοκλήρωση των φάσεων δοκιμών, περιλαμβάνοντας τις διαδικασίες πιστοποίησης και επικύρωσης, λεπτομερούς σχεδίασης και μηχανικών μελετών με υποβοήθηση υπολογιστών, πραγματοποιήθηκαν από την Otokar.

Με 6,428m μήκος, 2,708m πλάτος, 2,223m ύψος και μικτό βάρος 19.000t, το όχημα μεταφέρει οδηγό, διοικητή και 8 αποβιβαζόμενους στρατιώτες με πλήρη προστασία NBC. Το ARMA είναι αερομεταφερόμενο με C-130 στην τυπική του διαμόρφωση. Το σκάφος είναι αυτοφερόμενη κατασκευή από χάλυβα υψηλής σκληρότητας, ενώ οι επιβαίνοντες διαθέτουν καθίσματα προστασίας από νάρκες. Λεπτομέρειες βαλλιστικής προστασίας δεν αποκαλύφθηκαν, καθώς όμως απαιτείται να είναι αμφίβιο δεν αναμένεται να υπερβαίνει το Επίπεδο ΙΙ της Συμφωνίας Τυποποίησης του ΝΑΤΟ (STANAG) 4569, ενώ η εδαφική ανοχή των 425mm διευκολύνει την επίτευξη προστασίας από νάρκες Επιπέδου ΙΙΙΒ ή υψηλότερου. Στο νερό το όχημα προωθείται από δύο υδραυλικά κινούμενους έλικες. Οι δύο πρόσθιοι άξονες είναι διευθυνόμενοι, με αποτέλεσμα ο κύκλος στροφής του οχήματος να είναι 7,85m. Το ARMA μπορεί να κινηθεί σε διαμορφώσεις 6x6 και 6x4 ανάλογα με τις συνθήκες του εδάφους. Οι ανεξάρτητες υδροπνευματικές αναρτήσεις παρέχουν αξιόλογη κινητικότητα εκτός οδών και άνεση στους επιβαίνοντες. Το όχημα μπορεί να αντιμετωπίσει γωνίες εισόδου και εξόδου 45° σε κλίσεις 60% και πλάγιες κλίσεις 30%. Μπορεί επίσης να υπερβεί χαρακώματα πλάτους 1,2m και εμπόδια ύψους 60cm. Ο υδρόψυκτος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 450hp λειτουργεί με καύσιμο F-34 ή F-54 και κινεί τους τροχούς διαμέσου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και μονής ταχύτητας κιβωτίου μετάδοσης, παρέχοντας μέγιστη ταχύτητα 105km/h και λόγο ισχύος προς βάρος 24,3hp/t. Το ηλεκτρικό σύστημα 24V συνεχούς ρεύματος περιλαμβάνει δύο συσσωρευτές των 125Ah χωρίς απαίτηση συντήρησης, καθώς και εναλλάκτη των 3,3kW. Ο κινητήρας βρίσκεται στο πρόσθιο δεξιό τμήμα του οχήματος, παρέχοντας μεγάλο εσωτερικό χώρο και αποδοτική, εργονομική του αξιοποίηση. Με αυτή την εσωτερική διαμόρφωση, όλο το προσωπικό και ειδικά ο διοικητής μπορούν να διατηρήσουν συνεχή οπτική επαφή μεταξύ τους.