«ΕΑ&Τ» Μαΐου: «Τρελές» ιδέες για την Άμυνα – Καταδρομικά κλάσης TICONDEROGA για το ΠΝ;

3 Μαΐου 2012

Το καταδρομικό PORT ROYAL (CG73) προσαραγμένο στις 7 Φεβρουαρίου 2009 στην ακτή του αεροδρομίου της Χονολουλού. (US Navy)

Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί αύριο Παρασκευή 4 του μηνός, δημοσιεύεται το δεύτερο άρθρο της σειράς «“τρελές” ιδέες για την άμυνα και γιατί δεν λειτουργούν», με αντικείμενο την πρόταση ένταξης καταδρομικών κλάσης TICONDEROGA ή CG47 στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Επιπλέον όσων αναφέρθηκαν σε προηγούμενη ανάρτηση στο www.hellenicdefence.gr στις 19 Απριλίου, το άρθρο επισημαίνει πως:

  • Το κόστος εισόδου σε υπηρεσία θα ήταν απαγορευτικό, εξαιτίας της προμήθειας βλημάτων SM-2, τα οποία ακόμη και για να πωληθούν από την κυβέρνηση των ΗΠΑ ως Πλεονάζοντα Αμυντικά Είδη (EDA) πρέπει ο Πρόεδρος να βεβαιώσει πως δεν θα μειωθούν οι πιθανότητες του αποκλειστικού κατασκευαστή να επιτύχει πωλήσεις.
  • Στις φρεγάτες κλάσης ΥΔΡΑ του ΠΝ χρησιμοποιούνται βλήματα RIM-162C ESSM, με ανοδική ζεύξη Χ-ζώνης (8-12GHz) για Σύστημα Βλημάτων NATO Sea Sparrow (NSSMS) και συμβατά με Mk48 GMVLS. Για τα καταδρομικά CG47 θα απαιτηθούν RIM-162A με αμφίδρομη ζεύξη S-ζώνης (2-4GHz) για σύστημα μάχης Aegis και συμβατά με Mk41 GMVLS.
  • Συγκριτικά με το κόστος εισόδου σε υπηρεσία των καταδρομικών κλάσης TICONDEROGA, το αντίστοιχο για ναρκοθηρευτικά κλάσης OSPREY είναι ασφαλώς μηδαμινό, έστω και με ενεργοποίηση μετά από παροπλισμό. Στις 10 Σεπτεμβρίου 2008 το Κογκρέσο ενέκρινε την «Πράξη Μεταβίβασης Πολεμικών Πλοίων του 2008», με την οποία προσφέρονταν δωρεάν στην Ελλάδα τα OSPREY (MHC51) και ROBIN (MHC54). Η διετής προθεσμία αποδοχής έληξε άκαρπη. Στις 8 Οκτωβρίου 2010 το Κογκρέσο ενέκρινε την «Πράξη Μεταβίβασης Πολεμικών Πλοίων του 2010», με την οποία προσφέρονται δωρεάν στην Ελλάδα τα OSPREY, BLACKHAWK (MHC58) και SHRIKE (MHC62). Προς το παρόν απουσιάζει οποιαδήποτε ένδειξη σχετικών αποφάσεων ή ενεργειών.
  • Το κόστος υποστήριξης των καταδρομικών CG47 βρίσκεται σε διαφορετικό σύμπαν από εκείνο των φρεγατών του ΠΝ. Για παράδειγμα, έναντι των δύο mainframe υπολογιστών ολόκληρου του συστήματος μάχης των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ, τα καταδρομικά CG47 διαθέτουν 19 mainframe, 21 μίνι-υπολογιστές και 6 ακουστικούς επεξεργαστές. Επίσης, εξαιρουμένων των ραντάρ ναυτιλίας και έρευνας επιφανείας, μια φρεγάτα κλάσης ΥΔΡΑ διαθέτει 6 λυχνίες κενού ραντάρ συνολικά –εξαρτήματα υψηλής τάσης, με μεγάλες απαιτήσεις συντήρησης και σημαντικό κόστος αντικατάστασης– ενώ το CG47 διαθέτει... 38!

Αναλυτικά στοιχεία στο τεύχος Μαΐου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί αύριο Παρασκευή, 4 του μηνός.