“Air Power & Technology” τ. 1: Η έρευνα για τον εντοπισμό του Boeing 777-200ER της πτήσης ΜΗ370

17 Απριλίου 2014

O Μαλαισιανός Υπουργός Άμυνας και εκτελών χρέη Υπουργού Μεταφορών, Χισαμουντίν Χουσεΐν, παρουσιάζει στις 17 Μαρτίου τους δύο διαδρόμους, νότιο και βόρειο, με βάση τα δεδομένα χρόνου εκπομπής και λήψης σημάτων της Inmarsat.

Στο πρώτο τεύχος του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί, παρουσιάζεται η έρευνα για το εξαφανισμένο Boeing 777-200MR της πτήσης ΜΗ370, που μπορεί να συγκριθεί με σενάριο αγωνιώδους κινηματογραφικής ταινίας, καθώς περιείχε αλλεπάλληλες δραματικές ανατροπές και άφθονο μυστήριο.

Η έρευνα επικεντρώθηκε αρχικά στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Μαλαισίας και Βιετνάμ, για να επεκταθεί κατόπιν στα ανοιχτά των βιετναμικών ακτών τόσο στον Κόλπο της Ταϊλάνδης, όσο και στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Η πρώτη σημαντική ανατροπή επήλθε στις 10 Μαρτίου, όταν η έρευνα μεταφέρθηκε στα ανοιχτά των δυτικών ακτών της Μαλαισίας, στα Στενά Malacca –μεταξύ Σουμάτρας και δυτικών ακτών της Μαλαισίας– και στη Θάλασσα Ανταμάν βόρεια των στενών.

Αλλά ήταν η αξιοποίηση της αμφίδρομης αυτοματοποιημένης επικοινωνίας του δορυφορικού τερματικού Inmarsat του αεροσκάφους με σταθμό εδάφους μέσω δορυφόρου, η οποία κατεύθυνε οριστικά την έρευνα. Αρχικά σε δύο διαδρόμους, βόρειο και νότιο με επίκεντρο την τελευταία γνωστή θέση του αεροσκάφους και με βάση τον χρόνο μεταξύ εκπομπής και λήψης των προαναφερόμενων σημάτων – και τελικά στο νότιο Ινδικό Ωκεανό δυτικά του Περθ της Αυστραλίας, με βάση τις μετατοπίσεις συχνότητας του φαινόμενου Ντόπλερ στα σήματα εκείνα.

Μια λεπτομερής ανάλυση της μεγαλύτερης έρευνας στην αεροπορική ιστορία για τον εντοπισμό εξαφανισμένου αεροσκάφους, στο πρώτο τεύχος του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί αύριο Μ. Πέμπτη 17 Απριλίου.