“Air Power & Technology” Ιουνίου: Air Force Review – Τουρκική Πολεμική Αεροπορία

21 Μαΐου 2014

Μαχητικό αεροσκάφος F-16D Block 50+ Advanced του προγράμματος Peace Onyx IV της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί την Παρασκευή 23 Μαΐου, παρουσιάζεται λεπτομερώς η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (Türk Hava Kuvvetleri: ΤΗΚ), μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ, καθώς διαθέτει σε υπηρεσία περί τα 300 τακτικά αεροσκάφη μάχης, ενώ το προσωπικό της υπερβαίνει τις 60.000, αν και σχεδόν το 50% είναι στρατεύσιμοι. Το 2014 είναι έτος σημαντικών ορόσημων, καθώς στις 31 Ιανουαρίου η ΤΗΚ παρέλαβε το πρώτο από 4 αεροσκάφη Boeing 737 Εναέριας Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (AEW&C), για να ακολουθήσει το δεύτερο στα τέλη Απριλίου. Στις 4 Απριλίου παρέλαβε επίσης το πρώτο από 10 αεροσκάφη στρατηγικών και τακτικών μεταφορών Α400Μ Atlas, το οποίο έφθασε στην Τουρκία στις 16 του μηνός, ενώ εντός του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού Peace Onyx III των F-16 Block 50, 40 και 30, που αντιπροσωπεύουν τον κύριο όγκο του τουρκικού στόλου μαχητικών. Οι εξελίξεις αυτές ενισχύουν την επίγνωση κατάστασης και την ικανότητα προβολής ισχύος της ΤΗΚ σε περιφερειακό επίπεδο, καθώς εντείνονται οι προκλήσεις του ρευστού γεωπολιτικού περιβάλλοντος της Τουρκίας, με κεντρικό παράγοντα αστάθειας τον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας.

Μια σημαντική εκκρεμότητα στα προγράμματα προμηθειών της ΤΗΚ οδεύει προς την άρση της, μετά την έγκριση της προμήθειας των δύο πρώτων Διακλαδικών Μαχητικών Κρούσης (JSF) F-35A Lightning II και την επιβεβαίωση της πρόθεσης απόκτησης 100 αεροσκαφών συνολικά, σε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK) της Τουρκίας στις 6 Μαΐου 2014. Σε εκκρεμότητα παραμένει η κατάρτιση και υπογραφή της σύμβασης με την Εταιρεία Εξαγωγών-Εισαγωγών Μηχανών Ακριβείας της Κίνας (CPMIEC) για το πρόγραμμα Συστημάτων Άμυνας Μακράς Ακτίνας κατά Αεροσκαφών και Βλημάτων της THK (Τ-LORAMIDS). Ωστόσο η απομάκρυνση του Μουράτ Μπαγιάρ στις 28 Μαρτίου 2014 από την ηγεσία του Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) θέτει πλέον σε αμφισβήτηση την επιλογή του κινεζικού συστήματος FD-2000 (HQ-9).

Στην πολυσέλιδη και λεπτομερή παρουσίαση της ΤΗΚ αναλύονται:

  • Η επιχειρησιακή δράση στο Ιράκ κατά του ΡΚΚ (2007-2013) και στη Συρία.
  • Η σύνθεση και ο οπλισμός του στόλου μαχητικών αεροσκαφών.
  • Οι ικανότητες συλλογής Πληροφοριών, Επιτήρησης, Αναγνώρισης και Πρόσκτησης Στόχων (ISTAR) με επανδρωμένα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
  • Η επιχειρησιακή εκπαίδευση των χειριστών.
  • Οι ικανότητες εναέριας και επίγειας έγκαιρης προειδοποίησης, διοίκησης και ελέγχου.
  • Οι ικανότητες επίγειας αεράμυνας.
  • Οι ικανότητες και οι προοπτικές δορυφορικής παρατήρησης.
  • Οι ικανότητες αερομεταφορών.
  • Το σύστημα αεροπορικής εκπαίδευσης.

Μια λεπτομερής παρουσίαση της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, στο τεύχος Ιουνίου του “AP&T” που κυκλοφορεί την Παρασκευή 23 Μαΐου.