“Air Power & Technology” Ιουνίου: Η αναφορά ασφάλειας πτήσεων του ICAO για το 2013

22 Μαΐου 2014

Η συντριβή της πτήσης AF447 στον Ατλαντικό Ωκεανό ήταν ένα από τρία ατυχήματα το 2009 που έφεραν στο προσκήνιο την απώλεια ελέγχου σε πτήση, ως αποτέλεσμα διατάραξης (upset) της στάσης του αεροσκάφους.

Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί αύριο Παρασκευή 23 Μαΐου, παρουσιάζεται και αναλύεται η ετήσια αναφορά του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για την ασφάλεια πτήσεων το 2013. Ο αριθμός των ατυχημάτων ήταν ο χαμηλότερος μέσα στην τελευταία τετραετία, ενώ παράλληλα μειώθηκαν και τα θανατηφόρα ατυχήματα. Οι τρεις κύριες αιτίες που προκαλούν τα θανατηφόρα, αλλά και τα μη θανατηφόρα ατυχήματα, δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά και παραμένουν στο επίκεντρο του προβλήματος. Οι αιτίες αυτές είναι η ελεγχόμενη πτήση προς το έδαφος (Controlled Flight Into the Flight: CFIT), η απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους εν πτήση (Loss Of Control- InFlight: LOC-I) και τα ζητήματα ασφάλειας που σχετίζονται με τους διαδρόμους των αεροδρομίων. Η αεροπορική βιομηχανία έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, αναπτύσσοντας συγκεκριμένες λύσεις.

Το ίδιο διάστημα που ανακοινώθηκαν τα στατιστικά του ICAO αλλά και της ΙΑΤΑ γύρω από την ασφάλεια πτήσεων της περασμένης χρονιάς, είχε συμβεί η εξαφάνιση του Boeing 777-200ER της Malaysia Airlines, επιβεβαιώνοντας το μεγάλο παράδοξο της ασφάλειας πτήσεων. Να επιτυγχάνεται από τη μία πλευρά σημαντική βελτίωση στους δείκτες των αεροπορικών ατυχημάτων και την ίδια στιγμή να παρατηρείται μία ανησυχητική αδυναμία, ένα υπερσύγχρονο αεροσκάφος να εξαφανίζεται από τις οθόνες των ραντάρ και να χάνει κάθε επικοινωνία, χωρίς καμία ηλεκτρονική προειδοποίηση ή άλλη ενημέρωση.

Μια καίρια ανάλυση της αιτιολογίας των αεροπορικών ατυχημάτων και των μέτρων που λαμβάνονται για την πρόληψή τους, στο τεύχος Ιουνίου του “AP&T” που κυκλοφορεί αύριο Παρασκευή 23 Μαΐου.