«ΕΑ&Τ» Ιουλίου: CN-235D/K & ATR-72D/K – Πρόγραμμα Meltem του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού

7 Ιουλίου 2014

Ένα CN-235D/K με αδρανή (INERT) τορπίλη. Κάτω από την άτρακτο διακρίνονται ο θόλος ραντάρ και το ηλεκτροπτικό σύστημα AselFLIR 200. Στο εξόγκωμα επάνω από το πιλοτήριο τα μεγαλύτερα τετράγωνα είναι οι δύο από τις 6 κεραίες DF του συστήματος DR3000 (ALR/733) και τα μικρότερα οι δύο από τους 4 αισθητήρες του Συστήματος Εντοπισμού Εκτόξευσης Βλημάτων (MILDS) AAR-60 της Airbus Defence & Space.

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, παρουσιάζονται τα προγράμματα Αεροσκαφών Ναυτικής Περιπολίας (ΜΡΑ) Meltem I, II και ΙΙΙ του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK), καθώς βρίσκονται πλέον σε υπηρεσία τα έξι CN-235D/K (Deniz/ Karakol: Ναυτικό/ Περιπολίας) με την 301 Μοίρα Ναυτικής Αεροπορίας της βάσης Τζενγκίζ Τοπέλ, εξοπλισμένα με το Αερομεταφερόμενο Σύστημα Ελέγχου Ναυτικής Κατάστασης (Airborne Maritime Situation Control System: AMASCOS) της Thales. Ακόμη τρία Αεροσκάφη Ναυτικής Επιτήρησης (Maritime Surveillance Aircraft: MSA) CN-235 με AMASCOS βρίσκονται σε υπηρεσία με την τουρκική Ακτοφυλακή (Sahil Güvenlik: SG) στην αεροπορική βάση της Σμύρνης. Η σύμβαση του προγράμματος Meltem I για την απόκτηση των 9 αεροσκαφών υπεγράφη το 1998, ενώ εκείνη του Meltem II για τον εξοπλισμό τους με σύστημα αποστολής AMASCOS το 2002. Έτσι, η ανάκτηση ικανότητας MPA από το TDK ήταν μια οδύσσεια διάρκειας 16 ετών, η οποία μάλιστα αναμένεται να συμπληρώσει δύο δεκαετίες, καθώς το 2018 προβλέπεται να ολοκληρωθεί η παράδοση έξι ATR 72-600T MPA, στο πλαίσιο της σύμβασης Meltem III του 2005 όπως αναθεωρήθηκε το 2013. Η οδύσσεια αυτή, αλλά και οι επιχειρησιακές ικανότητες που προσφέρει στο TDK και στην SG περιγράφονται στο τεύχος Ιουλίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.