«ΕΑ&Τ» Αυγούστου: Κατάρριψη Boeing 777 στην Ανατολική Ουκρανία – 298 Φόνοι αναζητούν ένοχο

31 Ιουλίου 2014

Εκτόξευση βλήματος 9Μ38Μ1 από όχημα μεταφοράς – εκτόξευσης (LL) 9A39M1 του συστήματος 9Κ37Μ1 Buk-M1. Το όχημα LL δεν διαθέτει ραντάρ, οπότε η καταύγαση στόχου πρέπει να παρέχεται από παρακείμενο όχημα Μεταφοράς, Ανύψωσης, Εκτόξευσης Και Ραντάρ (TELAR) 9Α310Μ1.

Στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που θα κυκλοφορήσει την Τρίτη 5 του μηνός, αναλύεται λεπτομερώς η συντριβή του Boeing 777-200ER των Αερογραμμών της Μαλαισίας (MAS) στην ανατολική Ουκρανία στις 17 Ιουλίου. Από τα διαθέσιμα πειστήρια και τις επίσημες δηλώσεις, είναι ουσιαστικά βέβαιο πως το αεροσκάφος καταρρίφθηκε από βλήμα του συστήματος αεράμυνας μέσης ακτίνας 9K37M1 Buk-M1 (SA-11 “Gadfly”). Μακράν η πιθανότερη εκδοχή είναι πως η συγκεκριμένη βολή πραγματοποιήθηκε από όχημα Μεταφοράς, Ανύψωσης, Εκτόξευσης Και Ραντάρ (Transporter, Erector, Launcher And Radar: TELAR) 9A310M1 του Buk-M1 υπό τον έλεγχο των αποσχιστικών δυνάμεων της αυτοανακηρυχθείσας Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ, πάντως συστήματα του τύπου διαθέτουν επίσης οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας. Είναι όμως απόλυτα χαρακτηριστικό πως στις επίσημες δηλώσεις της, η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της Ρωσίας ουδέποτε αρνήθηκε πως οι αποσχιστικές δυνάμεις είναι υπεύθυνες για την κατάρριψη του αεροσκάφους, ουδέποτε αρνήθηκε πως διαθέτουν Buk-M1 ή έστω πως τους παραχώρησε τέτοια συστήματα, ουδέποτε κατηγόρησε ευθέως τις ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας συγκεκριμένα για την εκτόξευση του μοιραίου όπλου.

Στο μικροσκόπιο τίθενται τέλος οι αποφάσεις των ουκρανικών αρχών Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (ATC), χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως οι τυχόν ευθύνες τους συγκρίνονται με εκείνες των άμεσα υπεύθυνων για την κατάρριψη του αεροσκάφους.