“Air Power & Technology” Σεπτεμβρίου: Διεθνής Αεροπορική επίδειξη Farnborough 2014

27 Αυγούστου 2014

Ο κύριος όγκος των ειδήσεων του τομέα στρατιωτικής αεροπορίας στο Farnborough αναφερόταν στις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις. (BAE Systems)

Στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί, παρουσιάζεται η διετής Διεθνής Αεροπορική επίδειξη του Farnborough (FIA) 2014, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 14 και 20 Ιουλίου. Εκεί παραδοσιακά συγκεντρωνόταν το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην αεροδιαστημική, τόσο στον πολιτικό όσο και στον στρατιωτικό τομέα. Στον τελευταίο όμως, η πλειονότητα των ειδήσεων εφέτος αναφερόταν στις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις, ιδιαίτερα μετά την ανακοίνωση του Βρετανού Πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον στα εγκαίνια στις 14 Ιουλίου για πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους £1,1 δις (€1,37 δις). Άλλωστε οι δύο καθιερωμένες διεθνείς αεροπορικές επιδείξεις της Ευρώπης –η δεύτερη είναι βέβαια το Λε Μπουρζέ– χάνουν ραγδαία τη διεθνή τους απήχηση, εξαιτίας του ανταγωνισμού τοπικών και περιφερειακών εκθέσεων. Πλήγμα πάντως στο Farnborough αποτέλεσε η απουσία του Διακλαδικού Μαχητικού Κρούσης (JSF) F-35 από την πρώτη του προγραμματισμένη εμφάνιση εκτός των ΗΠΑ, εξαιτίας της καθήλωσης του στόλου στο έδαφος στις 3 Ιουλίου, μετά από πυρκαγιά στον κινητήρα ενός F-35A στις 23 Ιουνίου. Στο εκτεταμένο αφιέρωμα του “AP&T” καλύπτονται αναλυτικά:

  • Η συμφωνία Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας για διετή μελέτη σκοπιμότητας με αντικείμενο το Μελλοντικό Σύστημα Μάχης Αέρος (FCAS), η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας Μη επανδρωμένου Εναέριου Οχήματος Μάχης (UCAV).
  • Η παραμονή σε υπηρεσία των αεροσκαφών επιτήρησης εδάφους Sentinel R1 της RAF και η σχεδιαζόμενη διεύρυνση του ρόλου τους.
  • Η έναρξη παραγωγής του βλήματος Brimstone 2 για τα Tornado GR4 της RAF και η έναρξη της διαδικασίας ολοκλήρωσης στα Eurofighter Typhoon.
  • Η σύμβαση ολοκλήρωσης του υποστρατηγικού βλήματος αέρος-εδάφους Storm Shadow στα Typhoon Tranche 2 και 3 της RAF, ύψους £120 εκατ. (€150 εκατ). Η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2018, καθώς τα Tornado GR4 σχεδιάζεται να αποσυρθούν το 2019.
  • Η ανάθεση αρχικής τριετούς σύμβασης ύψους £72 εκατ. (€90 εκατ) από το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας στην BAE Systems, για ολοκλήρωση και δοκιμές του ραντάρ Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA, E-Scan) Captor-E στο Typhoon.
  • Το σύνολο αεροδυναμικών τροποποιήσεων που υπόσχεται να βελτιώσει τον υποηχητικό ρυθμό στροφής του Typhoon κατά 15%.
  • Η νέας γενιάς κάσκα απεικόνισης Striker II της BAE Systems, με τεχνολογίες που ανέπτυξε η εταιρεία για το εναλλακτικό πρόγραμμα κάσκας του F-35, το οποίο ακυρώθηκε το 2013 όταν επιλύθηκαν τα προβλήματα του βασικού HMDS της Vision Systems.
  • Το ελαφρύ αεριωθούμενο συλλογής Πληροφοριών, Επιτήρησης, Αναγνώρισης (ISR) και κρούσης Scorpion της Textron AirLand. Το πρωτότυπο του Scorpion πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του τον Δεκέμβριο του 2013 και τον Ιούλιο ακολούθησε η πρώτη του έξοδος από τις ΗΠΑ, για το Air Tattoo και το Farnborough!
  • Η επιλογή της κάσκας στόχευσης Scorpion της Thales Visionix –ο γαλλικός όμιλος εξαγόρασε την εταιρεία και το προϊόν από την Gentex των ΗΠΑ– για τα ελικόπτερα της Airbus Helicopters.
  • Η μικροσκοπική βόμβα ανεμοπορίας με την επωνυμία Ελαφρύ Βλήμα Πολλαπλού ρόλου Ελεύθερης Πτώσης (FFLMM) της Thales, ή Fury κατά την Textron.
  • Η σύμβαση ολοκλήρωσης των Μελλοντικών Κατευθυνόμενων Όπλων Αέρος-Επιφανείας, Ελαφρού [FASGW(L)] της Thales και Βαρέος [FASGW(H)] της MBDA στο ελικόπτερο AW159 Wildcat του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού.
  • Η παρουσία της τουρκικής ΤΑΙ με τα Anka και Τ129.

Ο τεράστιος όγκος της ειδησεογραφίας από το Farnborough επιβάλλει να αναβληθεί η αναφορά στην πολιτική αεροπορία για το επόμενο τεύχος (Οκτωβρίου).

Οι σημαντικότερες εξελίξεις του τομέα της στρατιωτικής αεροπορίας στο Farnborough 2014, στο τεύχος Σεπτεμβρίου του “AP&T” που κυκλοφορεί.