“Air Power & Technology” Οκτωβρίου: Το Farnborough 2014 της πολιτικής αεροπορίας

24 Σεπτεμβρίου 2014

Απογείωση του πρώτου Airbus Α350 XWB της Qatar για πτήση επίδειξης στο Farnborough 2014. (Airbus)

Στο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί αύριο Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, παρουσιάζονται οι εξελίξεις στην πολιτική αεροπορία όπως αποτυπώθηκαν στην αεροπορική επίδειξη του Farnborough τον Ιούλιο του 2014. Πρωταγωνιστές βέβαια για άλλη μία φορά οι δύο κολοσσοί από τις βόρειες όχθες του Ατλαντικού. Παρά τις περιορισμένες συμμετοχές και παρουσίες κατασκευαστών σε σχέση με το παρελθόν πάντα, υπογράφηκαν συμφωνίες για παραγγελίες 1.210 πολιτικών αεροπλάνων. Πρόκειται ασφαλώς για μεγάλο νούμερο, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης στην Ευρώπη και τη γενική ανησυχία και αστάθεια που έχουν προκαλέσει τα γεγονότα σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή. Από αυτές τις 1.210 μονάδες, οι 552 αφορούν υπογεγραμμένες παραγγελίες (ποσοστό 46%), οι 454 είναι παραγγελίες προς υπογραφή μέσω Επιστολής Πρόθεσης (Letter of Intent: LOI) καλύπτοντας ποσοστό 38% και 204 μονάδες είναι υπό προαίρεση (option, 17%) των συνολικών παραγγελιών. Διαχωρίζοντας τα αεροσκάφη αυτών των παραγγελιών σε κατηγορίες τώρα, αξίζει να σημειώσουμε ότι 561 είναι αεροσκάφη μικρών-μέσων αποστάσεων, στενής ατράκτου (narrow body). Τo μεγαλύτερο ποσοστό (46%) των συνολικών παραγγελιών επομένως προήλθε για άλλη μία φορά από τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτικών αεροπλάνων, με τα ευρείας ατράκτου (wide body) αεροσκάφη μέσων-μεγάλων αποστάσεων να ακολουθούν με 275 μονάδες και ποσοστό 23% επί του συνόλου. Στην τρίτη θέση ήρθε με μικρή διαφορά η κατηγορία των Regional Jets με 229 μονάδες (19%) και τελευταία ήταν η κατηγορία των στροβιλοελικοφόρων με παραγγελίες μόλις 145 μονάδων (12%).

Αξιοσημείωτη είναι εδώ η σχεδόν καθολική επικράτηση της γαλλοϊταλικής ATR, καθώς από τα 145 αεροπλάνα αυτής της κατηγορίας που παραγγέλθηκαν, τα 130 είναι ATR 42/72-600! Γεγονός που αν μη τι άλλο αποδεικνύει πόσο επιτυχημένη σχεδίαση υπήρξε ο συγκεκριμένος τύπος, που παραμένει σε παραγωγή μετά από 30 ολόκληρα χρόνια, από τη στιγμή που το πρώτο ATR 42-300 πέταξε στις 16 Αυγούστου του 1984!

Λεπτομέρειες στο τεύχος Οκτωβρίου του “AP&T” που κυκλοφορεί αύριο 25 Σεπτεμβρίου.