«ΕΑ&Τ» Νοεμβρίου – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο σχεδιασμός του ΠΝ για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ

5 Νοεμβρίου 2014

Το ΠΝ εξετάζει την πιθανότητα εγκατάστασης ραντάρ νέας γενιάς, μονής περιστρεφόμενης AESA όπως το εικονιζόμενο Sea Giraffe 4A, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ.

Στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, παρουσιάζονται αποκλειστικές πληροφορίες σχετικά με τον σχεδιασμό του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ. Μετά τη δημοσίευση λεπτομερειών των προτάσεων εκσυγχρονισμού των μαχητικών F-16 και της προσφοράς των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας AP-3C στο προηγούμενο τεύχος του “Air Power & Technology” και της «ΕΑ&Τ», το περιοδικό «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» είναι το μοναδικό μέσο ενημέρωσης με πρωτογενή πληροφόρηση για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ, η οποία παρουσιάζεται στο τεύχος Νοεμβρίου.

Κεντρική επιλογή είναι να ανατεθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σε κύριο ανάδοχο, ο οποίος θα εκτελέσει απευθείας σημαντικό τμήμα του έργου και θα αναθέσει το υπόλοιπο σε υποκατασκευαστές, για να παραδώσει τα πλοία στο ΠΝ έτοιμα για υπηρεσία. Δεύτερη κεντρική επιλογή είναι πως δεν απαιτείται η υλοποίηση του προγράμματος σε ναυπηγείο. Βεβαίως τα δύο ναυπηγεία στην Ελλάδα με ανάλογη ικανότητα πνέουν τα λοίσθια, ούτως ή άλλως όμως ο εκσυγχρονισμός εστιάζεται κυρίως σε συστήματα μάχης και πλοίου, ενώ οι όποιες ναυπηγικές εργασίες μπορούν να πραγματοποιηθούν στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνας. Η Διεύθυνση Διοικητικής Μέριμνας έχει ήδη εκπονήσει σχετικό σχεδιασμό για την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών, χωρίς να επηρεάζεται η επιχειρησιακή λειτουργία του ΝΣ.

Σχετικά με τις τεχνικές επιλογές του εκσυγχρονισμού, κεντρικός περιορισμός είναι το Σύστημα Κάθετης Εκτόξευσης Κατευθυνόμενων Βλημάτων (GMVLS) Mk48 Mod5, η χωρητικότητα του οποίου δεν μπορεί να υπερβεί τα 16 Εξελιγμένα Βλήματα Sea Sparrow (ESSM). Πρόσθετος περιορισμός είναι τα όρια ευστάθειας του πλοίου, τα οποία αποκλείουν την εγκατάσταση ραντάρ πολλαπλών στατικών κεραιών φασικής διάταξης όπως το αυστραλιανό CEAFAR, χωρίς να αφαιρεθούν ορισμένα από τα εγκατεστημένα οπλικά συστήματα. Έτσι ο εκσυγχρονισμός θα επικεντρωθεί στην αντικατάσταση του Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) STACOS Mod2 και του κύριου ραντάρ επιτήρησης αέρος DA 08FFT. Υποψήφια συστήματα για την τελευταία απαίτηση είναι η νέα έκδοση Block 1 του SMART-S Mk2, καθώς και ραντάρ επόμενης γενιάς, μονής περιστρεφόμενης Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) όπως ενδεικτικά τα Sea Giraffe 4A της Saab, TRS-4D της Airbus D&S, Kronos 3D της Selex, EL/M-2258 ALPHA της IAI Elta και NS110 της Thales Nederland.

Λεπτομέρειες για τις κεντρικές αυτές επιλογές και τις υπόλοιπες προβλεπόμενες παρεμβάσεις του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ του ΠΝ, αποκλειστικά στο τεύχος Νοεμβρίου της «ΕΑ&Τ».