“AP&T” Μαρτίου: Ρωσικά μαχητικά αεροπλανοφόρων & το κινεζικό αντίγραφο!

27 Φεβρουαρίου 2015

Απονήωση ενός MiG-29KUB από την πλώρη ski-jump του VIKRAMADITYA στις 28 Ιουλίου 2912.

Στο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί, αναλύονται η διαδικασία εξέλιξης των ρωσικών μαχητικών αεροπλανοφόρων Su-33 και MiG-29K, καθώς και του κινεζικού αντιγράφου J-15 του πρώτου, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις τους. Τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη της Δύσης για αεροπλανοφόρα είναι εξαρχής σχεδιασμένα για τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς του συγκεκριμένου περιβάλλοντος. Όταν όμως το σοβιετικό και μετέπειτα ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό –ο Στρατιωτικός Ναυτικός Στόλος (Voyenno-Morskoy Flot: VMF)– άρχισε να σχεδιάζει αεροπλανοφόρα, επέλεξε την ανάπτυξη εξειδικευμένων εκδόσεων των μαχητικών αεροσκαφών χερσαίων βάσεων. Αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής ήταν η εμφάνιση του Su-33 (NATO: “Flanker-D”) με βάση το Su-27, καθώς και του MiG-29K (“Fulcrum-D”). Το κινεζικό J-15 «Ιπτάμενος Καρχαρίας» (Flying Shark) είναι κλεψίτυπο του Su-33. Στα μαχητικά αυτά στηρίζεται η τεχνική Βραχείας Απονήωσης Αλλά Προσνήωσης με Ανάσχεση (Short Take-Off But Arrested Recovery: STOBAR) του ρωσικού αεροπλανοφόρου ADMIRAL KUZNETSOV (063), του κινεζικού LIAONING (16) και του ινδικού VIKRAMADITYA (R33).

Λεπτομέρειες για την ανάπτυξη της τεχνικής βραχείας απονήωσης με ράμπα «χιονοδρομικού άλματος» (ski-jump) και τις συνέπειές τις στα χαρακτηριστικά και στις επιδόσεις των Su-33/ J-15 και MiG-29K, στο τεύχος Μαρτίου του “AP&T” που κυκλοφορεί.