“AP&T” Μαρτίου: Δύο αεροπορικές τραγωδίες καθοδηγούν τις αποφάσεις του ICAO

27 Φεβρουαρίου 2015

Το πρότυπο ιχνηλάτησης του ICAO καθορίζει το αποτέλεσμα, αλλά αφήνει την επιλογή τεχνολογίας στις αεροπορικές εταιρείες.

Στο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί, παρουσιάζονται οι αποφάσεις του Συνεδρίου Ασφαλείας Υψηλού Επιπέδου που συγκάλεσε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) των Ηνωμένων Εθνών μεταξύ 2 και 5 Φεβρουαρίου 2015 στο Μόντρεαλ. Με κίνητρο σε μεγάλο βαθμό τις δύο μεγάλες τραγωδίες του 2014 με αεροσκάφη των Αερογραμμών της Μαλαισίας, την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 στις 8 Μαρτίου και την κατάρριψη της πτήσης ΜΗ17 επάνω από την ανατολική Ουκρανία στις 17 Ιουλίου, τα κράτη-μέλη του ICAO συμφώνησαν με ελάχιστες εξαιρέσεις να υλοποιήσουν σε βάθος χρόνου ένα ενδελεχές σύνολο μέτρων παγκόσμιας ιχνηλάτησης (tracking) αεροσκαφών και προειδοποίησης κινδύνων για εμπόλεμες ζώνες, αλλά και να πραγματοποιήσουν ενδιάμεσα βήματα σχεδόν αμέσως. Το συνέδριο στο οποίο συμμετείχαν περισσότεροι από 850 εκπρόσωποι των 118 κρατών-μελών και 34 οργανισμών-παρατηρητών, εισηγείται την υιοθέτηση από τις αεροπορικές εταιρείες ενός νέου προτύπου ιχνηλάτησης των αεροσκαφών τους, με αυτόματη εκπομπή δεδομένων θέσης ανά 15 λεπτά. Το προτεινόμενο πρότυπο είναι η πρώτη αντίδραση των διεθνών κανονιστικών αρχών στο καθολικό αίτημα να αποτρέπεται στο μέλλον η εξαφάνιση αεροσκαφών αερογραμμών και να μειώνεται η περιοχή έρευνας σε θάλασσες και απομακρυσμένες περιοχές. Η έρευνα για το Boeing 777-200ER της πτήσης ΜΗ370 συνεχίζεται, 11 μήνες αφότου εξαφανίσθηκε με 239 επιβαίνοντες. Για τον εντοπισμό και την ανέλκυση των καταγραφέων του Airbus A330-200 της πτήσης Air France 447 που συνετρίβη στον Ατλαντικό το 2009, απαιτήθηκαν έρευνες διάρκειας σχεδόν δύο ετών.

Οι λεπτομέρειες των αποφάσεων του ICAO στο τεύχος Μαρτίου του “AP&T” που κυκλοφορεί.