“AP&T” Ιουλίου: Paris Air Show 2015 – Le Bourget

30 Ιουνίου 2015

Το CS300 απογειώνεται για την πτητική του επίδειξη στο Le Bourget, στις 15 Ιουνίου 2015. (“AP&T”/ Γ. Καράβαντος)

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού “Air Power & Technology” που κυκλοφορεί, επισκεπτόμαστε και παρουσιάζουμε την αεροδιαστημική έκθεση του Παρισιού στο προάστιο του Le Bourget, που άνοιξε τις πύλες του τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου. Τα φετινά highlights στην πολιτική αεροπορική σκηνή ήταν κυρίως:

  • Το παγκόσμιο ντεμπούτο της νέας σειράς CSeries της Bombardier με την παρουσίαση των δύο πρωτότυπων CS100 και CS300.
  • Το γαλλικό ντεμπούτο του νέου Airbus Α350, το οποίο είχε πραγματοποιήσει την πρώτη του εμφάνιση στο Paris Airshow 2013, εκτελώντας μόνο διελεύσεις πάνω από το show.
  • Η εμφάνιση του Boeing Β787-9, το οποίο παραδόξως συμμετείχε και φέτος στο πτητικό πρόγραμμα του show.
  • Τέλος η πρώτη εμφάνιση της νέας ναυαρχίδας της Dassault στον τομέα των επιχειρηματικών jet, της μακρύτερης έκδοσης Falcon 8X.

Παίζοντας στην έδρα της η Airbus συμμετείχε καθημερινά στο πτητικό πρόγραμμα με τα Α380 και Α350, καθώς και με το πειραματικό E-fan.

Στον στρατιωτικό τομέα η Dassault, μετά την εξαγωγική της επιτυχία, παρουσίασε στο show τρία συνολικά Rafale, δύο στατικά και ένα στο flying display. Η Airbus διέθεσε ένα Α400Μ το οποίο συμμετείχε στο καθημερινό flying display σε ένα κυνήγι χαμένων εντυπώσεων, μαζί με το NH90. Στη διάρκεια της έκθεσης ανακοινώθηκε η άρση της καθήλωσης στο έδαφος για τα αεροσκάφη παραγωγής μετά τη συντριβή της 9ης Μαΐου, με αποτέλεσμα να παραδοθεί το έβδομο Α400Μ στη γαλλική Πολεμική Αεροπορία.

Στο Παρίσι βρέθηκε επίσης το χαμηλού κόστους μαχητικό εγγύς υποστήριξης της Textron AirLand, Scorpion, το οποίο έχοντας συμμετάσχει στο περσινό Farnborough, πέρασε για άλλη μια φορά τον Ατλαντικό και συμμετείχε ως στατικό έκθεμα στο Bourget, ψάχνοντας για τον πρώτο του πελάτη. Στο Bourget το Scorpion έφερε φορτίο δύο αισθητήρων, ενός ηλεκτροπτικού/ υπέρυθρου συνόλου MX-15 της L-3 Wescam και του Ραντάρ Συνθετικού Διαφράγματος (SAR) Ι-Master της Thales.

Οι μεγαλύτεροι απόντες ήταν οι Ρώσοι, οι οποίοι απείχαν από την περσινή έκθεση του Farnborough αλλά και φέτος λόγω του παγώματος των σχέσεων μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας, εξαιτίας των εντάσεων της τελευταίας με την Ουκρανία.

Πάντως η ουκρανική Antonov συμμετείχε με το νέο αεροσκάφος μεταφορών An-178 στη στατική έκθεση του show, ενώ ανακοίνωσε την έναρξη ανάπτυξης του An-188, μιας έκδοσης με αεριωθητές παράκαμψης του An-70.

Ίσως το μοναδικό «αστέρι» του φετινού Bourget ήταν το ελαφρύ μαχητικό JF-17 Thunder. Παρόλο που είχε πραγματοποιήσει την πρώτη ευρωπαϊκή του εμφάνιση στο Farnborough το 2010, δεν είχε συμμετάσχει και στο πτητικό πρόγραμμα. Το Thunder αποτελεί συνεργασία της κινέζικης Chengdu Aircraft Corporation και της Pakistan Aeronautical Complex. Στο Παρίσι η Πακιστανική Πολεμική Αεροπορία (PAF) έφερε τρία συνολικά αεροσκάφη –ένα για στατική έκθεση, ένα για τις πτητικές επιδείξεις και ένα εφεδρικό– αποσκοπώντας στην εμπορική προώθηση του τύπου.

Λεπτομέρειες στο τεύχος Ιουλίου του “AP&T” που κυκλοφορεί.