«ΕΑ&Τ» Σεπτεμβρίου: Υποξία σε Τ-45 του Ναυτικού των ΗΠΑ – Αναζητώντας τα θεμελιώδη αίτια, Μέρος Β’

5 Σεπτεμβρίου 2017

Μετά από αλλεπάλληλα επεισόδια υποξίας, στα τέλη Μαρτίου 2017 οι εκπαιδευτές Τ-45 αρνήθηκαν μαζικά να πετάξουν. (US Navy)

Στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, αναλύονται τα περιστατικά υποξίας σε αεριωθούμενα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-45C Goshawk του Ναυτικού των ΗΠΑ (USN) και τα μέτρα αντιμετώπισης των αντίστοιχων προβλημάτων στα F-35A Lightning II της αεροπορικής βάσης Λιουκ στην Αριζόνα. Το Διακλαδικό Γραφείο Προγράμματος (JPO) F-35 προτίθεται να εφαρμόσει μετατροπές στο Επιβιβασμένο Σύστημα Παραγωγής Οξυγόνου (OBOGS) για να βελτιστοποιήσει τη ροή αέρα αναπνοής στους χειριστές. Οι μετατροπές αναφέρονται στην τελειοποίηση του αλγορίθμου που σχετίζεται με τη συγκέντρωση οξυγόνου.

Στις 15 Ιουνίου 2017 δημοσιεύθηκε μια Ενδελεχής Ανασκόπηση (Comprehensive Review: CR) του USN για 461 Επεισόδια Φυσιολογίας (Physiology Episodes: PEs) πτήσης από τον Μάιο του 2010 σε μαχητικά αεροσκάφη F/A-18A/Β/C/D Hornet και F/A-18E/F Super Hornet, αεροσκάφη ηλεκτρονικής επίθεσης EA-18G Growler και αεριωθούμενα εκπαιδευτικά Τ-45C. Τα θεμελιώδη αίτια των επεισοδίων αυτών θεωρείται πως παραμένουν άγνωστα. Τα περιστατικά σε F/A-18 και EA-18G αναλύθηκαν στο προηγούμενο τεύχος της «ΕΑ&Τ» (βλ. τ. 91, Αύγουστος 2017, σελ. 66-79). Στο τεύχος Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί αναλύεται η περίπτωση των T-45C.

 

 

 

arowΑρχείο Ειδήσεων 2016...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2015...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2014...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2013...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2012...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2011...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2010...