«ΕΑ&Τ» Σεπτεμβρίου – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα – Συνέντευξη του Διοικητή ΔΑΕ της ΠΑ

5 Σεπτεμβρίου 2017

Ο εξομοιωτής πτήσης του Τ-6 στην 120 ΠΕΑ. (© Γ. Καράβαντος)

Στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, δημοσιεύεται μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη με τον Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης (ΔΑΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, Υποπτέραρχο (Ι) Θωμά Χατζηαθανασίου στον Δ. Μανακανάτα. Ο Διοικητής ΔΑΕ απαντά σε καίρια ερωτήματα όπως σχετικά με την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) και το σχέδιο μετεξέλιξής της σε διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, τις βλέψεις της Τουρκικής Αεροπορίας στο χώρο της αεροπορικής εκπαίδευσης, το στόλο αεροσκαφών όλων των σταδίων της αεροπορικής εκπαίδευσης, σε ότι αφορά τόσο τις εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα αντικατάστασης των T-41 όσο και τις προσπάθειες αύξησης των διαθεσιμοτήτων αλλά και κάποιες βελτιώσεις για τα T-2 Buckeye που θα παραμείνουν στην ενεργό δράση τουλάχιστον μέχρι το 2021.

Οι ερωτήσεις στις οποίες απαντά λεπτομερώς ο Υποπτέραρχος (Ι) Χατζηαναθασίου είναι οι ακόλουθες:

  • Τόσο από τη διαδρομή σας στις τάξεις της ΠΑ όσο και από την προγενέστερη θέση σας ως Διοικητής της Σχολής Ικάρων γνωρίζετε σε βάθος ζητήματα της εκπαίδευσης. Από τη νέα θέση σας πλέον ως Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως, θεωρείτε ότι χρήζει βελτίωσης το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα;
  • Πρόθεση του ΓΕΑ είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Αεροπορική Βάση της Καλαμάτας. Προφανώς, κομβικό ρόλο στην υλοποίηση του σχεδίου αυτού θα διαδραματίσει η ΔΑΕ. Μπορείτε να μας επισημάνετε τους τομείς εμπλοκής της Διοίκησης;
  • Ποιά θα είναι τα οφέλη από τη δημιουργία Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου;
  • Ποιες Αεροπορικές Δυνάμεις κατά τη γνώμη σας θεωρείτε ως πιθανούς συνεργάτες – ενδιαφερόμενους, στο πλαίσιο της υλοποίησης του σχεδίου δημιουργίας Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης;
  • Θεωρείτε ότι μια τέτοια πρωτοβουλία από την πλευρά της Πολεμικής Αεροπορίας θα επηρέαζε τα φιλόδοξα εγχειρήματα της Τουρκίας στον τομέα αυτό, που εστιάζει στη δημιουργία διεθνούς αεροπορικού κέντρου στη Σμύρνη;
  • Είναι σαφές ότι τόσο για το όραμα της μετεξέλιξης της 120ΠΕΑ όσο και για το πρόγραμμα εκπαίδευσης αέρος στο Προκεχωρημένο στάδιο απαιτείται πρόσβαση σε σύγχρονα αεροσκάφη. Υπάρχει κάποια σκέψη, παρά τη δυσχερή οικονομική κατάσταση, για αντικατάσταση των Τ-2 με κάποιο νεότερο εκπαιδευτικό αεροσκάφος για το στάδιο της Προκεχωρημένης/ Επιχειρησιακής εκπαίδευσης?
  • Στην περίπτωση αδυναμίας αντικατάστασης με νέο αεροσκάφος, τι μέλλει γενέσθαι με το Τ-2 Buckeye?
  • Σχετικά με τα αεροσκάφη T-6A Texan II του σταδίου βασικής εκπαίδευσης, υπάρχει κάποια εξέλιξη σχετικά με την Εν Συνεχεία Υποστήριξη (FOS/ Follow On Support) των αεροσκαφών και του προσομοιωτή πτήσεων;
  • Αναφορικά με το πρόγραμμα προμήθειας Νέου Αεροσκάφους Σταδίου Επιλογής (ΝΑΣΕ) που θα αντικαταστήσουν τα παλαιά και ασύμφορα πλέον T-41D Mescalero υπάρχει κάποια εξέλιξη; Τι ακριβώς θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα στο σύνολό του;
  • Ποια είναι τα οφέλη που θα προκύψουν από την ενοποίηση των τριών Σχολών Υπαξιωματικών της ΠΑ (ΣΤΥΑ, ΣΥΔ και ΣΙΡ) σε μία Σχολή Υπαξιωματικών Αεροπορίας, η οποία θα υπάγεται απευθείας στη ΔΑΕ;

Μια αποκαλυπτική συνέντευξη για το παρόν και το μέλλον της αεροπορικής εκπαίδευσης στην ΠΑ από τον καθ’ ύλην αρμόδιο, στο τεύχος Σεπτεμβρίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.

 

arowΑρχείο Ειδήσεων 2016...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2015...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2014...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2013...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2012...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2011...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2010...