«ΕΑ&Τ» Οκτωβρίου: Από το MiG-29 στο MiG-35 – Το «γεφύρι της Άρτας» για την RSK MiG

5 Οκτωβρίου 2017

Το μονοθέσιο πρωτότυπο MiG-35 με αριθμό 702 σε πτήση στο Ίδρυμα Ερευνών Πτήσης Γκρόμοφ του Ζουκόφσκι. Η ανοιχτή επιφάνεια επάνω από τον αριθμό 702 δεν είναι κάλυμμα, αλλά υπεραντωτική διάταξη στην Προέκταση Ρίζας Χείλους Προσβολής (LERX) της πτέρυγας. Τα μονοθέσια MiG-29K/M και MiG-35 διατηρούν την καλύπτρα των διθέσιων.

Στο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, αναλύεται η πορεία της ανάπτυξης του μαχητικού αεροσκάφους MiG-35 (ΝΑΤΟ: “Fulcrum-F”), μιας ριζικά αναβαθμισμένης έκδοσης του MiG-29. Η Έκθεση Αεροπορίας και Διαστήματος της Μόσχας (MAKS) 2017 ήλθε και πέρασε μεταξύ 18 και 23 Ιουλίου στο αεροδρόμιο Ζουκόφσκι, στα περίχωρα της ρωσικής πρωτεύουσας, χωρίς την πολυπόθητη σύμβαση για την προμήθεια του MiG-35 και του διθέσιου MiG-35D για τις Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Η «πέτρα του σκανδάλου» φαίνεται να είναι η καθυστέρηση ανάπτυξης του ραντάρ Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) Zhuk-A από την εταιρεία Επιστημονικού Ιδρύματος Ερευνών Ραδιοεξοπλισμού (NIIR) Fazotron της Μόσχας, η οποία διαρκεί τουλάχιστον από το… 2005! Το ραντάρ AESA είναι το κύριο –αν όχι το μοναδικό– στοιχείο διαφοροποίησης του MiG-35 από το εξαγωγικό Εκσυγχρονισμένο (Modernizirovanny: M) MiG-29M/Μ2 (Fulcrum-E) με ραντάρ μηχανικής σάρωσης Zhuk-ME. Το MiG-35 είναι η τελευταία ελπίδα της RSK MiG να ανακτήσει τμήμα της αγοράς που έχασε από τους προηγμένους απογόνους του Su-27 της Sukhoi, όπως τα εξαγωγικά Su-30MK και τα εγχώριας χρήσης Su-30SM και Su-35S. Σύμφωνα με δηλώσεις Ρώσων αξιωματούχων σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, η προμήθεια του MiG-35 από τις VKS θα αρχίσει το 2019.

Στην έκθεση ένα διθέσιο MiG-35D χωρίς αριθμό χρήστη παρουσιαζόταν σε περίοπτη θέση εμπρός από το περίπτερο της Ρωσικής Εταιρείας Αεροσκαφών –Ρωσικά: RSK, Αγγλικά: RAC– Μικόγιαν και Γκουριέβιτς (MiG). Ο τύπος βρισκόταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της μάλλον αδιάφορης MAKS 2017, χωρίς όμως να ανακοινωθεί κάποια σημαντική εξέλιξη.

Σύμφωνα με ανάρτηση του κρατικού ειδησεογραφικού πρακτορείου TASS της Ρωσίας στις 23 Ιουνίου 2017 με βάση δημοσίευμα της εφημερίδας Izvestia, το Υπουργείο Άμυνας και η Ενωμένη Εταιρεία Αεροσκαφών –Ρωσικά: ΟΑΚ, Αγγλικά: UAC– βρίσκονταν σε διαδικασία προσδιορισμού της διαμόρφωσης του MiG-35. Η Izvestia επικαλούνταν δηλώσεις εκπροσώπων του Υπουργείου Άμυνας και της ΟΑΚ, σύμφωνα με τις οποίες η διαμόρφωση βρισκόταν σε διαδικασία έγκρισης. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις των VKS, το αεροσκάφος πρέπει να διαθέτει Εκσυγχρονισμένους Εμπορικούς (Modernizirovanny, Kommercheskiy: ΜΚ) κινητήρες RD-33MK με ακροφύσια διεύθυνσης ώσης, ραντάρ Zhuk-A και νέο σύστημα ναυτιλίας και πρόσκτησης στόχων.

Λεπτομέρειες για την εξέλιξη του MiG-35 στο τεύχος Οκτωβρίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.

 

arowΑρχείο Ειδήσεων 2016...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2015...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2014...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2013...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2012...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2011...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2010...