«ΕΑ&Τ» Δεκεμβρίου – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η πρόταση της Boeing για την αναβάθμιση των F-16 της ΠΑ

7 Δεκεμβρίου 2017

Η πρόταση της Boeing κόστους $1.156 εκατ. προέβλεπε την εγκατάσταση ραντάρ AESA σε 39 F-16 Block 52+ και/ ή 52+ Advanced και τη μετεγκατάσταση των APG-68(V)9 από τα τελευταία στα 39 F-16 Block 50, όπως το εικονιζόμενο της 341 Μοίρας. (Αρχείο «ΕΑ&Τ»/ Γιώργος Καράβαντος)

Στο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, παρουσιάζεται σε αποκλειστικότητα η πρόταση της Boeing για την αναβάθμιση των F-16 της ΠΑ, καθώς και το ζήτημα της συμβατότητας μεταξύ του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II και του ραντάρ Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) AN/APG-83.

Η πρόταση της Boeing παραπέμπει στην απάντηση της εταιρείας στο Αίτημα Πληροφοριών (RfI) της ΠΑ, η οποία παρουσιάσθηκε αποκλειστικά στο τεύχος Οκτωβρίου 2014 της της «ΕΑ&Τ» (βλ. τ. 57, σελ. 60-75: Αναβαθμίζοντας τα F-16 της ΠΑ – Το ραντάρ AESA ανατρέπει τα δεδομένα). Όπως είχε αναλυθεί λεπτομερώς τότε, η Boeing προσέφερε αποκλειστικά το Προηγμένο Ραντάρ Μάχης της Raytheon (RACR) AN/APG-84 τεχνολογίας AESA, προηγμένο υπολογιστή αποστολής και κοινό πυρήνα λογισμικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Πτήσης (OFP) στηριζόμενο στην προσαρμογή του αντίστοιχου των F-15. Επειδή το κόστος αναβάθμισης ανά αεροσκάφος με ραντάρ AESA είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο χωρίς το τελευταίο, η Boeing προσέφερε εναλλακτικές διαμορφώσεις του προγράμματος. Σε κάποιες από τις εναλλακτικές προτάσεις «αποκτούν RACR ορισμένα μόνον από τα αναβαθμιζόμενα αεροσκάφη και τα υπόλοιπα διατηρούν ή αποκτούν το APG-68(V)9 αφαιρούμενο από τα προηγούμενα μαχητικά, ενώ λαμβάνουν εικόνα ραντάρ AESA μέσω Link-16. Η εταιρεία επικαλείται την εμπειρία των μικτών Μοιρών F-15C της USAF, με ραντάρ AESAAPG-63(V)2/3 και μηχανικής σάρωσης APG-63(V)1. Η επιχειρησιακή απόδοση για την ΠΑ μπορεί να μεγιστοποιηθεί με την κατανομή μίας Μοίρας με ραντάρ AESA σε κάθε βάση F-16. […] Φυσικά η πλήρης αναβάθμιση είναι διαθέσιμη για το σύνολο των F-16 της ΠΑ, εφόσον διατεθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.»

Καθώς δεν υφίσταται πλέον διαγωνιστική διαδικασία, με δεδομένη την ανάθεση του προγράμματος στη Lockheed Martin, η «ΕΑ&Τ» αποκαλύπτει την πλήρη πρόταση της Boeing περιλαμβανόμενων των τιμών Αδρής Τάξης Μεγέθους (ROM) για 5 εναλλακτικές επιλογές, στο τεύχος Δεκεμβρίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.

arowΑρχείο Ειδήσεων 2016...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2015...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2014...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2013...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2012...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2011...
arowΑρχείο Ειδήσεων 2010...